schrijftraject

Wat kan je verwachten?
Individuele aandacht voor de zaken en patronen die momenteel spelen in je dagelijkse werk. Dit traject gaat volledig via e-mail en verloopt via de beproefde Mindful Analysis methode. Deze methode doorloopt 4 verschillende fases, waarbij de e-coach je uitnodigt om te schrijven over de zaken waar je tegenaan loopt in je dagelijkse werk. In fase 2 wordt er volledige aandacht besteed naar de aanleiding hiervan, waarbij in fase 3 alle mogelijkheden voor verandering worden onderzocht. Uit de vierde fase volgt een concreet actieplan waarbij je je opgedane inzichten kunt omzetten in concrete gedragsverandering.

Duur traject
Dit traject duurt 5 dagen (oftewel 1 werkweek), maar aangezien deze volledig online verloopt kan het dagelijkse werk daarnaast gewoon doorgaan. Tevens bespaart het volledig op reistijd en reiskosten. Het is wel aan te raden om gedurende die week ’s ochtends voor het werk of ’s avonds na het werk extra ruimte voor het schrijven te reserveren. Wees je ervan bewust dat het schrijven puur een middel is om je gedachten beter te verwoorden. Ik kijk dus absoluut niet naar schrijf- of spelfouten, daar gaat het in dit traject namelijk helemaal niet om.

Voor wie?
Voor iedereen die zoekende is naar richting op het gebied van haar loopbaan. Of je nu werkzaam bent of werkzoekende, in-between jobs, herstellende van een burn-out of er misschien juist dicht tegenaan zit…

Ben jij op een punt beland in je leven waarop je voelt dat je nieuwe keuzes moet gaan maken en kun je daar wel een steuntje in de rug bij gebruiken zodat je ook daadwerkelijk tot concrete actie kunt overgaan?

Stuur me dan een berichtje via schrijf@metmerel.nl om jouw schrijfweek in te plannen.

Waarom e-coaching?

e-coaching is effectief en efficiënt, maar toch heel persoonlijk. Dankzij het online aspect is de coaching bovendien makkelijker in te passen in volle agenda’s. 

Waarom praten en schrijven over jezelf?

Verhalen spelen een sleutelrol in de psychologie van mensen. Vertellen en schrijven sturen onze identiteit en dragen daarom bij aan een gezonde geest. En dat niet alleen: ook lichamelijke gezondheid is te beïnvloeden met schrijven.

Taal heeft een neutraliserend effect op emoties. Woorden helpen om stress bij het herbeleven van gebeurtenissen te verminderen. Wie zijn gevoelens in woorden vat is zijn emoties beter de baas.

Kinderen die open met hun ouders over zichzelf kunnen vertellen ontwikkelen een gedetailleerder verhaal over zichzelf dan kinderen die dat niet kunnen. Praten over jezelf heeft dus ook voor volwassenen invloed op de ontwikkeling van identiteit.

Kortom, het is gezond om een helder verhaal over jezelf te vormen en te leven volgens de waarden en normen die voor jou belangrijk zijn. Door bewust op zoek te gaan naar de bron van eventuele stress en gepieker en daar gericht aandacht aan te besteden kan stress effectief verminderd worden.

Aanmelden

Andere trajecten en cursussen bekijken